Most azt írom le, ami nálunk bevált. A rendszeres vitaminszedés mellett már eléggé el vagyok köteleződve pont a jó tapasztalatok miatt. Amíg jómagam nem szedtem rendszeresen, addig évente átlagosan 3-4-szer tört rám egy nagyobb nyavalya, ami ágynak is döntött, és ezt teljesen természetesnek tartottam.

Aztán, mióta a vitaminokat többé kevésbé, de azért szedem, ezek évi 1-2 ilyenre lecsökkentek.

Ezt sikerült éppen csak kezdődő betegségekre redukálni azzal, hogy ilyenkor akár igen nagy mennyiségben is (pl. megfázás, kezdődő torokgyulladás esetén akár 10.000 mg C vitamin-tól sem riadok vissza, amit kétóránként 1-2 db 1000 mg-s adagokban veszek be meleg teával), és elkezdtem D vitamint szedni, naponta 4000-5000 NE mennyiségben. A D vitamin immunrendszer erősítő hatásáról már több tanulmány, és írás is megjelent. Én személy szerint ezek hatására kezdtem el rendszeresen szedni, és be is vált.

Elképzelhető, hogy a vitaminoknak lehet köze a tanuláshoz is?

Gyermekünk idegállapota, és tanulási képessége szoros összefüggésben vannak.

Egy ideges, szorongó gyerek nem tud olyan hatékonysággal új ismereteket befogadni, új összefüggéseket megérteni. A gyerek az iskolai kudarcai miatt is szoronghat, de ezek az ideges tünetek lehetnek egy egyszerű vitaminhiány jelei is, ezért érdemes ezt a lehetőséget kizárnunk.

A B1 vitamin jó hatású a szellemi munka esetén, mint amilyen a tanulás is. A Kalcium-Magnézium megfelelő arányú bevitele szintén ezen a területen fejt ki jótékony hatást. Ezt pedig megfelelő mennyiségű C vitaminnal (kilogrammonként 30 mg) is támogassuk meg.

A vitaminokat ne alkalomszerűen használjátok, mert nem lesz hatása. Minimum kúraszerűen javaslom, hosszabb, egybefüggő időtartamon keresztül.